Geg 11, 2017
730 Views
Komentavimas išjungtas įraše Žmogaus – kompiuterio sąsaja III dalis

Žmogaus – kompiuterio sąsaja III dalis

Written by

Metodai :

Pirmoje  grupėje projektuotojas  mažai  dalyvauja,  naudotojas  yra  pasyvus,  o  analitikas  „išgauna” reikalavimus iš naudotojų.

Antroje grupėje yra metodai, kurie skatina aktyvų naudotojų ir projektuotojų  dalyvavimą.

Trečiai  grupei  yra  priskirti  metodai,  kurie  pripažįsta įvykdomumą ir reikalavimus, kaip daugelį sričių apimančią veiklą, įtraukiančią ne tik projektuotojus ir naudotojus, bet ir kitus verslo  dalyvius.

Tai  yra  pasiekiama,  naudojant  apklausą,  klausimynus  ar  stebėjimą,  kur  naudotojas vaidina santykinai pasyvų vaidmenį.

Naudotoju tipai :

Naudotojo  pažinimas  paprastai  prasideda  nuo  amžiaus,  lyties,  fizinių  ir  pažinimo gebėjimų, išsilavinimo, kultūrinio ir etnografinio pagrindo, įgūdžių, motyvacijos, tikslų ir asmenybės  bruožų.

Naudotojai  yra  skirstomi,  atsižvelgiant  į  turimas  žinias  ir  įgūdžius,  naudojant  IT. Paprastai skiriami naujokai, išmanantys nedažni naudotojai ir ekspertai arba nuolatiniai naudotojai. Suskirstymas leidžia apibendrinti kiekvieno tipo naudotojų poreikius.

Naujokų darbas, naudojant kompiuterinę sistemą, yra lėtas ir varginantis. Jų žinios yra labiau  deklaratyvios  nei  procedūrinės.  Jų  naudojamos  sistemos  reikalauja  daugiau grįžtamojo ryšio ir nutraukimo galimybių. Naujokas dažnai nežino, ką jam reikia daryti.  Sistema  turi  suteikti  ko  daugiau  pagalbinės  informacijos.  Tai  galėtų  būti realizuojama, pateikiant naudotojui galimų veiksmų sąrašą ir laukti naudotojo atsakymo. Projektuotojas turi įsivaizduoti naudotoją, kaip drovų lankytoją, kurį reikia kalbinti. Dėl didesnės klaidų galimybės, reikia numatyti priemones, kaip minimizuoti klaidas. Naujokas formuoja sistemos supratimą, todėl svarbus yra suprantamų metaforų naudojimas. Žinias, reikalingas naudoti sistemą,  turi teikti pati sistema. Kadangi naujokas negali įsiminti daug informacijos, ji turi būti pateikta ekrane. Negalima  tikėtis,  kad naudotojas pats turi suprasti, kad atėjo laikas atlikti tam tikrą veiksmą.

Vidutiniškai patyrę naudotojai : Šie naudotojai moka naudotis IT aplamai ir naudojama programų sistema. Kadangi jie nedažnai  naudoja  sistemą,  jie  pamiršta  tam  tikras  žinias.  Jiems  ypatingai  svarbi  yra sistemos  darna,  informatyvūs  pranešimai,  gera  parama  ir  dokumentacija.  Kontekstinė pagalba paspartina reikalingų žinių paiešką.

Ekspertai reikalauja trumpo atsakymo, kadangi žino sistemos veikimą. Ekspertai  naudoja  komandų  santrumpas,  kurios  pagreitina  dialogą.  Iš  tiesų,  ekspertų reikalavimai dažnai prieštarauja naujokų reikalavimams. Jei naujoko reikia perklausti, ar iš  tiesų  jis nori  ištrinti bylą,  tai ekspertui klavišo ENTER paspaudimas  ir yra operacijos patvirtinimas.  Ekspertą tokie klausimai tik erzina.

Spiralinis  apmokymas

Naujokai  turi  išmokti  minimalų objektų  ir  veiksmų  poaibį,  kuris  leis  sėkmingai  pradėti  naudoti  gaminį.  Jų  pasirinkimą palengvina  nedidelis  alternatyvų  kiekis.  Jiems  reikalinga  apmokanti  sąsaja. Įgydamas  patirtį,  naudotojas  pasirenka  aukštesnio  lygmens  užduotis  ir  objektus. Apmokymo  eiga  turi  būti  siejama  su  užduotimis,  kai  nauji  sąsajos  elementai  yra pasirenkami,  kai  reikia  atlikti  sudėtingesnę  užduotį.  Pavyzdžiui,  mobiliųjų  telefonų naudotojai  iš  pradžių  išmoksta  skambinti  ir  priimti  skambutį,  toliau  išmoksta  naudoti meniu ir išsaugoti telefono numerį. Jų pažangą lemia naujos užduotis, o ne abėcėlinis komandų sąrašas.

Kolegos rašo: Žmogaus – kompiuterio sąsaja II dalis

Article Tags:
·
Article Categories:
Kompiuteriai

Comments are closed.